CUPRA CONNECT

Proactief en persoonlijk

Onafscheidelijk van jouw CUPRA

Met de CUPRA CONNECT app sta je altijd in verbinding met jouw CUPRA, waar je ook bent. Check je actieradius, verwarm het interieur voor of vind je auto op de parkeerplaats met één druk op de knop. Klaar om de volledige integratie aan te gaan met jouw CUPRA? Download dan CUPRA CONNECT.

 

Download voor Android >     Download voor iOS >

De CUPRA CONNECT app wordt binnenkort vervangen

Let op: binnenkort zal de CUPRA CONNECT app komen te vervallen en vervangen worden door de My CUPRA app. De My CUPRA app is dan geschikt om te gebruiken met de CUPRA Formentor, CUPRA Leon en CUPRA Leon Sportstourer.

Functionaliteiten in de app

Met de CUPRA CONNECT app kun je 24/7 informatie over jouw CUPRA inzien en de auto op afstand bedienen.

Bedienen op afstand

✔ Ver- en ontgrendelen
Checken of jouw CUPRA inderdaad op slot is? Vergrendel en ontgrendel jouw CUPRA op afstand.

✔ e-Manager
Regel op afstand wanneer jouw CUPRA kan starten met laden, zodat je bijvoorbeeld gebruik kunt maken van het daltarief voor stroom.

✔ Klimatisering op afstand
Verwarm of koel het interieur van jouw CUPRA op afstand. Handig wanneer het vriest, je auto ijsvrij krijgen is dan een fluitje van een cent.

Informatie op afstand

✔ Wagenstatus
Inzicht in de resterende actieradius, de actuele kilometerstand en nog veel meer.

✔ Diefstal waarschuwing
Je ontvangt een melding bij inbraakdetectie of wanneer jouw CUPRA onverwachts wordt verplaatst.

✔ Parkeerpositie
Navigeer eenvoudig naar de parkeerpositie van jouw CUPRA. Activeer de alarmlichten of de claxon om je auto te vinden in een volle parkeergarage.

Registreren en activeren

Download de CUPRA CONNECT app en volg het registratie- en activatieproces in onderstaande 3 stappen.

Download voor Android >     Download voor Apple >

 

1. Creëer een CUPRA ID

Dit kan eenvoudig via de CUPRA CONNECT app:

1. Vul je e-mail adres in en kies een wachtwoord. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging.
2. Selecteer jouw land en taal, en vul je persoonlijke gegevens in.
3. Kies een PIN-code.
4. Accepteer de voorwaarden.

 

2. Voeg jouw CUPRA toe

Link je CUPRA ID met jouw CUPRA:

1. Log in in de CUPRA CONNECT app.
2. Voeg jouw CUPRA toe door het VIN-nummer in te vullen. Het VIN-nummer vind je onderaan het voorraam aan de bestuurderskant.
3. Nadat je de aankoop hebt bevestigd, is CUPRA CONNECT het eerst jaar helemaal gratis te gebruiken. Na het eerste jaar betaal je € 69 per jaar of € 115 voor 2 jaar.

 

3. Service partner activatie

Stap in jouw CUPRA en activeer de Service partner om te kunnen genieten van CUPRA CONNECT:

1. Zorg ervoor dat je een 4G en GPS verbinding hebt en dat de privacy modus niet op maximaal staat
2. Registreer je als hoofdgebruiker en druk op de ontgrendel knop van de autosleutel én de reservesleutel.
3. Kies de service partner van jouw voorkeur, eventueel met behulp van jouw CUPRA Specialist.
4. Je kunt nu genieten van alle CUPRA CONNECT diensten.

Vragen over het hele proces? Bekijk dan de veelgestelde vragen onderaan de pagina, of neem dan contact op met jouw CUPRA Specialist.

Neem contact op >

Download de CUPRA CONNECT app en volg het registratie- en activatieproces in de onderstaande video's.

Download voor Android >     Download voor Apple >

Functionaliteiten in de auto

CUPRA CONNECT voegt automatisch extra functies toe aan jouw CUPRA. Zo worden jouw veiligheid, onze service en het infotainment naar een nóg hoger niveau getild.

Veiligheid en service

✔ Noodoproep Service en Pechhulp
Met de noodoproep-knop in de dakconsole roep je pechhulp of hulpdiensten op wanneer je ze nodig hebt. Wanneer je CUPRA een ongeluk detecteert worden hulpdiensten automatisch opgeroepen.

✔ Informatie-oproep
Heb je onderweg vragen over jouw CUPRA of CUPRA CONNECT? Neem dan contact op met je CUPRA Specialist via het infotainmentsysteem of de informatie-knop in de dakconsole. Er staat altijd iemand klaar om je vragen te beantwoorden.

✔ Servicemeldingen
Jouw CUPRA brengt je op de hoogte van een storing en wanneer het tijd is voor onderhoud. Deze informatie wordt meteen gemeld aan jouw CUPRA Service Partner, die zodoende up-to-date is.

Online infotainment

✔ Navigatie en kaart-updates
Je wilt tijdens je reis niet afgeleid worden of bezig zijn met je routeplanning. Plan daarom je reis vooraf in de CUPRA CONNECT app en stuur de route naar je CUPRA. Kaartupdates gebeuren automatisch.

✔ Parkeren
Ontvang een overzicht van alle nabijgelegen parkeerplaatsen via het navigatiesysteem, inclusief openingstijden, tarieven en zelfs het aantal beschikbare parkeerplaatsen. Selecteer een parkeerplek naar keuze en je CUPRA navigeert je moeiteloos naar je bestemming.

✔ Tanken en laden
Met CUPRA CONNECT zie je razendsnel waar je voordelig kunt opladen of tanken. Je CUPRA navigeert je vanzelf naar de dichtstbijzijnde locatie.

Veelgestelde vragen

Klik op een vraag om het antwoord te zien

↓ Wat is het verschil tussen de CUPRA CONNECT app, Mijn CUPRA en een CUPRA ID?
↓ Wat is het verschil tussen de CUPRA CONNECT app, Mijn CUPRA en een CUPRA ID?
  • Met de CUPRA CONNECT app sta je altijd in verbinding met jouw CUPRA, waar je ook bent en kun je de auto op afstand bedienen.
  • In Mijn CUPRA staat alle relevante informatie over jouw CUPRA in één omgeving bij elkaar.
  • Met jouw CUPRA ID creëer je een digitale vingerafdruk waarmee alle diensten van CUPRA worden ontsloten en met elkaar verbonden.
↓ Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
↓ Wat is een VIN en waar in mijn auto kan ik het vinden?
Het VIN (voertuigidentificatienummer of chassisnummer) is het unieke 17-delige identificatienummer van jouw CUPRA. Je kunt deze VIN terugvinden op het kentekenbewijs van je auto of rechts onderaan op de buitenkant van je voorruit. Je hebt deze nodig om je auto te registreren en CUPRA CONNECT aan te maken.
↓ Wat is S-PIN?
↓ Wat is S-PIN?
De S-PIN is een 4-cijferige code die wordt aangemaakt tijdens het registratieproces van je CUPRA ID. Je hebt deze code nodig om je CUPRA op afstand te ver- en ontgrendelen en voor klimatisering op afstand.
↓ Hoe kan ik mijn aangemaakte CUPRA ID bevestigen?
↓ Hoe kan ik mijn aangemaakte CUPRA ID bevestigen?
Zodra je je CUPRA ID hebt aangemaakt, krijg je een mail met de vraag om je account te bevestigen. Let op: Dit kan een paar minuten duren. Check eventueel ook je SPAM folder. Open de ontvangen mail en klik op de link om je account te bevestigen. Via de link kom je in Mijn CUPRA waar je kunt inloggen met je CUPRA ID.
↓ Ik wil gebruik maken van vergrendelen & ontgrendelen (Lock & Unlock) functie, maar ik krijg de melding dat ik de CUPRA Ident procedure moet volgen. Wat moet ik doen?
↓ Ik wil gebruik maken van vergrendelen & ontgrendelen (Lock & Unlock) functie, maar ik krijg de melding dat ik de CUPRA Ident procedure moet volgen. Wat moet ik doen?

De Lock & Unlock functie in CUPRA CONNECT maakt het mogelijk je auto op afstand te openen of op slot te doen. Het gebruik van deze functie dient om veiligheidsredenen vrijgeschakeld te worden door de CUPRA Garage of door de CUPRA Service Partner, voordat deze gebruikt kan worden. Het is immers de bedoeling dat uitsluitend de rechtmatige eigenaar van de auto deze kan gebruiken. Dit vrijschakelen gebeurt via de CUPRA Ident procedure.

In de CUPRA Ident procedure vindt er dubbele klantauthenticatie plaats op je rijbewijs. Na de vrijschakeling, kun je gebruik maken van de functie vergrendelen en ontgrendelen in de CUPRA CONNECT app.

↓ Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens na de CUPRA CONNECT registratie?
↓ Wat gebeurt er met mijn persoonsgegevens na de CUPRA CONNECT registratie?

CUPRA houdt een database bij met alle opgegeven persoonsgegevens, evenals andere informatie die noodzakelijk is om alle CUPRA CONNECT diensten te kunnen aanbieden, zoals voertuiggegevens en geolocatie. Alle gegevens die het resultaat zijn van het gebruik van de CUPRA CONNECT diensten, zijn eigendom van de klant. Het gebruik van gegevens is enkel mogelijk als dit expliciet wordt goedgekeurd door de klant.

Gebruik van gegevens gebeurt altijd in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR). Raadpleeg voor meer informatie de CUPRA CONNECT privacy policy.

Graag wijzen wij erop dat alle gegevens enkel door CUPRA en zijn distributie- en service partners worden gebruikt. Gegevens worden niet gedeeld met derden voor commerciële doeleinden en in de meeste gevallen worden ze anoniem gehouden (niet-anonieme gegevens worden enkel gebruikt indien noodzakelijk). In dergelijke gevallen verwerkt CUPRA de gegevens volgens strikte beveiligingsrichtlijnen.

↓ Welke modellen van CUPRA kunnen gebruik maken van de CUPRA CONNECT diensten?
↓ Welke modellen van CUPRA kunnen gebruik maken van de CUPRA CONNECT diensten?

De volgende CUPRA modellen beschikken over de CUPRA CONNECT diensten:

  • CUPRA Ateca geproduceerd vanaf september 2020
  • CUPRA Formentor
  • CUPRA Leon
  • CUPRA Leon Sportstourer
  • CUPRA Born
↓ Wat is de looptijd van mijn abonnement op de CUPRA CONNECT diensten?
↓ Wat is de looptijd van mijn abonnement op de CUPRA CONNECT diensten?

De gratis proefperiode varieert afhankelijk van van de landuitvoering en het uitrustingsniveau, maar geldt altijd ten minste 12 maanden. De geldigheidsperiode is gelinkt aan je auto en wordt weergegeven in je gebruikersaccount.

Vóór het einde van de gratis proefperiode wordt gevraagd om je abonnement te vernieuwen. Dit is noodzakelijk om de diensten van CUPRA CONNECT te kunnen blijven gebruiken. Een abonnement voor 1 jaar kost € 67,50 en voor 2 jaar € 112,50.

↓ Hoe kan ik de privémodus activeren of deactiveren?
↓ Hoe kan ik de privémodus activeren of deactiveren?
Ga naar het infotainmentsysteem van jouw CUPRA. Druk op de wereldbol. Selecteer de gebruikersbutton. Ga vervolgens naar instellingen en en selecteer en/of wijzig de Privémodus.
↓ Kan ik mijn CUPRA ID loskoppelen van mijn voertuig? Hoe verwijder ik de CUPRA CONNECT koppeling in mijn auto?
↓ Kan ik mijn CUPRA ID loskoppelen van mijn voertuig? Hoe verwijder ik de CUPRA CONNECT koppeling in mijn auto?

Ja dat kan in het infotainmentsysteem van CUPRA. Ga links onderin naar de applicatieknop. Vervolgens navigeer je naar “Instellingen”. Hier vind je de knop “Gebruiker verwijderen / Fabrieksinstellingen herstellen”. Hiermee worden alle gebruikersdata van de auto verwijderd, ook uit de CUPRA backend. Dit proces is vereist bij het verkopen van je CUPRA.

Als je deze stappen hebt doorlopen, kun je niet meer gebruik maken van de CUPRA CONNECT diensten.

↓ Kan ik meerdere auto's toevoegen in de CUPRA CONNECT app?
↓ Kan ik meerdere auto's toevoegen in de CUPRA CONNECT app?
Je kunt meerdere CUPRA modellen toevoegen aan jouw CUPRA gebruikersaccount via de CUPRA CONNECT app. Dit kun je doen door te klikken op 'Wagen toevoegen' en vervolgens het VIN-nummer (chassisnummer) in te vullen van de auto. Volg vervolgens de verdere aanwijzingen op in de CUPRA CONNECT app.
↓ Welke informatie wordt getoond bij Auto Status?
↓ Welke informatie wordt getoond bij Auto Status?

Auto Status toont de volgende informatie over jouw CUPRA:

  • Actieradius van de huidige benzinestand of batterijstatus
  • Kilometerstand algemeen en resterende kilometers en dagen tot de volgende servicebeurt
  • Resterende kilometers en dagen tot de volgende olieverversing
  • Stand deuren en ramen (open/gesloten)
  • Stand autoverlichting
↓ Waarom is mijn laatste parkeerlocatie niet zichtbaar? Waarom laat de parkeerlocatie-functie niet de juiste locatie van mijn CUPRA zien?
↓ Waarom is mijn laatste parkeerlocatie niet zichtbaar? Waarom laat de parkeerlocatie-functie niet de juiste locatie van mijn CUPRA zien?
Als jouw auto geparkeerd staat/stond in een omgeving met slechte netwerkdekking, bijvoorbeeld in een ondergrondse parkeergarage, dan is het waarschijnlijk niet gelukt om de precieze parkeerdata naar de server te sturen. Onder normale omstandigheden wordt de meest recente parkeerlocatie van jouw auto naar de server gestuurd zodra de motor wordt afgezet.
↓ Hoe werkt Online Navigatie? Verbruikt dit data?
↓ Hoe werkt Online Navigatie? Verbruikt dit data?

Wanneer je CUPRA CONNECT activeert, krijgt jouw Navi System+ automatisch een upgrade en gaat het online voor up-to-date informatie. Hiervoor worden geen extra kosten berekend; alle dataverbruik voor navigatie is inbegrepen in het service pakket van CUPRA CONNECT.

De volgende services zijn gratis inbegrepen:

  • Online Kaart Update: regionale kaarten worden automatisch geüpdatet, afhankelijk van de huidige positie en bestemming van jouw CUPRA. Je hoeft dus geen updates aan te schaffen of nieuwe kaarten te downloaden.
  • Routeplanning met up-to-date verkeersinformatie gebaseerd op de actuele omstandigheden (zoals weer en verkeer). Onderweg wordt de route automatisch aangepast aan real-time veranderingen.
↓ Wat kan ik met de nieuwste versie van Hola Hola? Hoe kan ik gesproken berichten en SMS’jes versturen?
↓ Wat kan ik met de nieuwste versie van Hola Hola? Hoe kan ik gesproken berichten en SMS’jes versturen?

Binnen CUPRA Connect kun je met Hola Hola steeds beter gesproken berichten versturen (met Natural Language Control). Bepaalde commando’s zijn standaard en makkelijk in gebruik. Als je een internetverbinding hebt, kun je:

  • Adressen zoeken
  • Online content zoeken/gebruiken
  • Luisteren naar online radio

Met Hola Hola kun je gesproken berichten en e-mails versturen. Druk op de microfoonbutton om een gesproken bericht in te spreken, spreek vervolgens in je eigen tempo. Als het bericht klaar is, kun je het nalezen en desgewenst aanpassen, deleten en/of opnieuw inspreken.

Andere vragen over CUPRA CONNECT?

Neem dan contact op met CUPRA Care. Onze Specialisten helpen je graag verder als je er even niet uit komt.

Neem contact op >